NOU STUFF TIPS&TRICKS 

Izolați la domiciliu: primele săptămâni

Da, corect, nu au trecut „săptămâni” de la declararea stării de urgență și impunerea statului acasă, dar noi am redus la minim ieșirile încă dinainte, din precauție. Momentele anterioare în care am scos copilul la joacă au fost gândite, la ore cu trafic minim, în zone aproape deloc circulate, și cu un truc care a mers foarte bine: cu trotineta. De ce? Pentru că, atunci când urcă pe trotinetă, nu îl mai dai jos nici cu levierul, nu pune mâinile pe nimic altceva decât pe ghidon și este mereu în viteză, fără șanse prea multe de a sta pe loc, să prindă ceva.

Nu vă plictisesc cu truisme, ne-am ținut de lucrurile de bun simț spuse și aici (link) și cam asta a fost. Nu am descoperit nici chi-ul ascuns în aceste săptămâni, nu ni s-a colorat nici aura într-un violet familial, nu am devenit nici sectanți eat-pray-love. Am fost o familie normală, care a încercat, cât se poate de bine, să își facă și treburile legate de muncă, dar care l-a avut șef permanent pe cel mic. Cu râs, joacă, stress, deadline-uri, satisfacții, desene animate, povești, cafele, și 2-3 momente magice în care Fine Store a livrat bunătăți pentru adulți.

N-am avut grija proviziilor, că am anticipat haosul și ne-am blindat din timp cu stocuri de Pampers cât pentru 3-4 luni, lapte praf – că suntem, încă, la vârsta asta, un mic munte de șervețele și un rezervor plin. Numai bine, că Bebe Tei, de exemplu, a extins serios termenele de livrare în perioada asta, la până la 14 zile. Normal, de înțeles și de așteptat.

Suntem safe cu alimentele și consumabilele, iar pentru ce alte artificii zilnice ne trec prin minte, apelăm la Glovo. A fost o perioadă în care Kaufland apărea doar meteoric ca opțiune, în funcție de o foarte mare cerere și un număr limitat de livratori. Atunci am avut două comenzi începute cu magazin deschis și nefinalizate, că se închidea magazinul, în cele 5 minute de butonat aplicația. În rest, 7-8 comenzi livrate fără niciun fel de probleme. Și nota 10 pentru picker-ul din Kaufland, care sună și știe mereu ce să propună, ca alternative pentru marfa care nu mai e în stoc, dar figurează în aplicație. De 2-3 zile și stocurile au fost împrospătate inclusiv ca listare în app, așa că totul este în regulă. La Bringo, pe de altă parte, sunt șanse mai mici decât la 6 din 49. Am reușit cam o comandă din 8 încercări. Problema, aici, este că nu afli că ai pierdut timpul decât după ce închizi toată lista de cumpărături, și aici sunt două opțiuni: afli imediat că nu există livrator disponibil, sau stai cu o comandă activă 15-20 de minute, până când afli același lucru – nu există livrator disponibil. Dar trăim liniștiți, și cu asta. La nivel subconștient probabil că am intrat într-un sistem de auto-protecție, pentru că facem comenzi mult mai dese și poate nu neapărat necesare decât de obicei.

Cum stau lucrurile cu creșa? Oamenii s-au mișcat repede și deștept. Deocamdată, de două ori pe săptămână, sesiuni live pe Zoom. Bine, mult succes să convingi un copil să stea în fața ecranului în perioadele astea. 5 minute din 30 e un win. Plus, pe Class Dojo, despre care am mai scris și aici (link), merg în continuare activitățile, fiecare părinte mai urcă imagini cu lucrurile făcute de copii și încă se menține spiritul de comuniune – bila albă este că au făcut și mențin un grup foarte unit și drag pentru copii, aproape mici prieteni, dacă pot spune asta pentru vârstele 1-3 ani.

Am făcut și o prostie, la un moment dat, tot legată de creșă. Am plimbat copilul pe Streetview, pe traseul nostru normal spre creșa, iar pe măsură ce recunoștea punctele de reper și se apropia de clădire, se lăsa cu un nod în gât și emoții pentru cel mic. Îi e dor și încă nu prea înțelege de ce nu își mai vede colegii, iar plimbatul virtual a făcut mai mult rău decât bine.

Cum e cu munca? Aproape normal, ceea ce nu exclude și momentele dificile, dar mergem pe principiul „izolare în izolare”. Ne mutăm, pe rând, inclusiv în funcție de priorități, în altă cameră. Copilul nu are buton on/off și nici nu îți dorești asta. Răbdare, răbdare, răbdare. Vor tot fi întreruperi, trebuie doar să le iei normal, așa cum vin. Oricum copilul are prioritate și pentru el muncești, asta așa, ca să nu uiți că munca este doar combustibilul pentru viață.

Ce e bine, în toată perioada asta? Atenția pentru copil. Este ca un burete, absoarbe și iubește orice moment în plus pe care i-l aloci. Ține cont de asta și profită, stoarce tot din izolarea asta, cât să îi dai tot ce este mai bun.

Iar dacă ai nevoie de idei despre ce să faci acasă, o scurtă listă este chiar aici: tur virtual al muzeelor (link), povești audio pentru copii (link), teatru pentru copii live pe facebook (link), grădini zoologice cu streaming live (link), operă pentru copii, în streaming live (link), jocuri interactive de la NASA (link).

Fii sănătos și stai acasă!

Photo credit: SkintDad.co.uk on Visualhunt.com / CC BY-NC

Pe aceeași temă

One Thought to “Izolați la domiciliu: primele săptămâni”

  1. […] Carrefour, dar șansele de finalizare cu succes a comenzii sunt reduse. Nu la fel de mici ca aici (link), când am mai descris experiența de livrare, dar în continuare sistemul este suprasolicitat de […]

Leave a Comment